ALGEMEEN

Golfvereniging Dongen heeft een actieve Jeugdcommissie die ondersteund wordt door jeugdcoaches.
Zij organiseren diverse extra activiteiten naast het jeugdprogramma, zoals bijvoorbeeld vriendjes-ochtend, wedstrijden op zaterdagmiddag, vader-kind wedstrijd, jeugdkampioenschappen, opstarttraining, jeugdkamp en zo nu en dan een speciale wedstrijd.

HET JEUGDPROGRAMMA

Het programma bestaat uit diverse golflessen, trainingen en wedstrijden verdeeld over het hele jaar. Alle activiteiten zullen aansluiten bij de leeftijd en het niveau van het kind. Zowel de golflessen, trainingen, als de wedstrijden vinden plaats op Golfcentrum Dongen.

Groepen zullen vallen binnen één van de categorieën van het ‘Long Term Athlete Development’ (LTAD) model. Alle activiteiten worden per categorie afgestemd.

Bij de groepsindeling wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met de leeftijden en niveaus.

FUNdamentals 6–9j    Groepsgrootte 5 tot 8    Niveau Starter t/m Label-Par

Learn to Play 9–12j     Groepsgrootte 5 tot 8    Niveau Label Birdie t/m hcp 54

Train to Play 12–16j / Active for life alle leeftijden  Groepsgrootte  5 tot 6

Niveau hcp 54- 36

Train to compete 16 – 23 j     Groepsgrootte 4 tot 5    Niveau > hcp 36

ACTIVITEITEN

Lessen 6 (2x)

De lessen zijn onderdeel van het programma, worden georganiseerd door de golfschool en door PGA Golfprofessionals. Voor elke categorie is de lesinhoud afgestemd op het niveau en de ervaring.

Trainingen 4 (2x)

De trainingen zijn onderdeel van het programma en worden georganiseerd door de golfschool met ondersteuning van de jeugdcommissie. Deze trainingen worden verzorg door gecertificeerde jeugdcoaches.

Wedstrijden 2 (2x)

De wedstrijden zijn onderdeel van het programma en worden georganiseerd vanuit de jeugdcommissie. Voor elke categorie zijn er verschillende wedstrijden.