Golfcentrum en Golfvereniging “DONGEN”.

1. PROCESSIERUPSEN

Waar processierupsen op de baan, tussen green hole 5 en afslagplaats hole 6 en grote eik links van de fairway hole 6, gevaar kunnen opleveren, mag de speler, als de bal niet in een hindernis ligt, die belemmering zonder straf ontwijken volgens regel 16.1. Bij het ontwijken van de belemmering, moet de speler een bal droppen (16.1b en 16.1c) binnen één stoklengte van, of plaatsen (16.1d) op, het dichtstbijzijnde punt niet dichter bij de hole, waar de processierupsen geen gevaar opleveren.

2. BELUCHTINGSGATEN

Een bal die door de baan in of op een beluchtingsgat terechtkomt, mag zonder straf worden opgenomen, schoongemaakt en gedropt, zo dicht mogelijk bij de plek waar hij lag, maar niet dichter bij de hole. Bij het droppen moet de bal eerst een deel van de baan raken dat door de baan is.

3. NIEUWE GRASZODEN

Op hole 2 en hole 6 zijn op diverse plaatsen nieuwe graszoden gelegd. Om de graszoden de kans te geven om goed te hechten is er vanaf heden een tijdelijke lokale regel van kracht.

Indien de bal ligt op een naad of tegen de rand van deze graszoden en "men heeft last met de voorgenomen swing" MOET men deze belemmering ontwijken conform Regel 16.1b
         “Ontwijken zonder straf van een abnormale baanomstandigheid in het algemeen gebied.”

Laatste update: 02-07-2019