NGF Competitie 2019

Verdiende tweede plaats voor dames 3

Donderdag 2 mei was de laatste competitiedag voor dames 3. Op dat moment stonden Kleiburg en  dames 3 op een gedeelde eerste plaats.
Het sterke Kleiburg, met een paar dames met een lage handicap die van de 27 holes competitie zijn overgestapt naar 18 holes, had er uiteraard ook veel zin in.
Aangezien er in onze competitie slechts 4 teams zijn ingedeeld spelen wij in totaal drie wedstrijden waarvan ook een op ieders eigen baan.

Het toeval wil dat de sleutelwedstrijd tussen Kleiburg en Dongen op de baan van Kleiburg moest worden gespeeld. Een prachtig onderhouden 18 holes golfbaan, vol variatie, water, glooiing en bebossing en met prachtige greens.
Het team van Kleiburg was op eigen terrein uiteraard in het voordeel, maar helaas, hierin kan niet worden voorzien. Het eindresultaat werd uiteindelijk 16/6.
Onze 6 punten werden binnengesleept door Marion, Elly en Adri. Pluim verdient dames!

Al met al hebben we genoten van de competitie en zijn we zeker van plan om het volgend jaar weer van de partij te zijn.

Captain team Dongen 3, de rode jasjes

Dames senioren Dongen 3  25 April

Vandaag onze 3de competitiedag gespeeld op golfclub Capelle aan de IJssel .

Hoewel de uitslag voor ons en Almkreek niet meetelt zijn we er vol tegenaan gegaan .

Met als eindresultaat 16-6 voor Dongen.

Na een lekker en gezellig etentje weer samen op huis aan .

Volgende week de beslissende finale wedstrijd tegen Kleiburg ,spannend maar we gaan ervoor!!!

Elly

Verslag NGF competitiewedstrijd Heren Senioren 2 op 19 april 2019

Op vrijdag 19 april 2019 reisden we met de pendelbus naar de prachtige golfbaan van 't Woold in Asten. Bekend terrein: ook vorig jaar waren we hier te gast. Na ontvangst met koffie en heerlijke appeltaart ving de wedstrijd tegen Strijen aan. De singles werden in omgekeerde volgorde van HCP afgewerkt.

Hans Brok (chauffeur) opende deze zonovergoten wedstrijddag met een perfecte drive op hole 1. De anderen volgden zijn voorbeeld met uitzondering van John: diens "drive" lag na 15 meter al in het bos ... Na een grote achterstand van 4-0 wist hij echter alsnog zijn single te winnen met 4-5. De singles leverden ons in totaal 11 punten op. Prima dus!

Het spelen van de Greensome ging ons team duidelijk minder goed af. Saillant detail: Captain "dun Erick" en koppelgenoot Hans verzonnen met hun tegenstanders spontaan een nieuwe local rule toen ze allen hun bal in het water hadden geslagen. We behaalden nog 3 punten waardoor we deze wedstrijddag afsloten met onze 1e winstpartij in 2019. Met Ab Veuger namens ons team als absolute uitblinker.

Uiteraard dronken we een lekker biertje en/ of wijntje op deze fraaie overwinning. Het diner was wederom puik verzorgd door onze gastheren en na afloop bracht chauffeur Hans ons allemaal weer veilig thuis. Een bijzonder geslaagde 🏌️🏌️🏌️🏌️🏌️🏌️dag dus ...

Met vriendelijke groet,

John van Riel

Rijp voor Verandering

PS: De uitslag was 14 – 8 in het voordeel van Dongen!!

Verslag 2e wedstrijd Dames Dongen 3 op Golfbaan Almkreek op 18 april 2019

Onze tweede competitiedag bracht ons naat Almkerk, naar Golfbaan Almkreek. We hebben hier in het verleden ook al competitie gespeeld dus voor een aantal van ons was het bekend terrein.

Na de koffie en inslaan mochten we in de tweede groep starten tegen de dames van Capelle aan de Ijssel.

Almkreek is een mooie baan maar wel met erg veel water en struien dus er zijn een aantal ballen achter gebleven. Dit mocht de pret niet drukken , het gaat naast de gezelligheid natuurlijk ook om het resultaat. Ook deze wedstrijd hebben we gewonnen en wel met 13-9.

Volgende week spelen we in Capelle a/d Ijssel tegen de dames van Almkreek maar deze wedstrijd telt voor ons niet mee.

De laatste wedstrijd over 2 weken tegen De Kleijberg zal dus beslissend zijn voor het kampioenschap en zal dus spannend worden.

Het was een prachtige golfdag met een mooi resultaat, volgende week naar Capelle aan de Ijssel, we hebben er zin in!

Marion

Dames Senioren-3  11 april 2019

Vandaag onze eerste wedstrijd gespeeld op onze eigen golfbaan en daar wil je natuurlijk een goed resultaat  neerzetten en dat hebben we gedaan.

Wij speelden tegen Almkreek, we hebben ze verslagen met een punten resultaat van 17 voor Dongen tegen 5 punten voor Almkreek.

Wat ben ik trots op ons allemaal, komt natuurlijk ook door onze prachtige outfit.

Wil eveneens het Golfcentrum hartelijk bedanken voor de goede verzorging vandaag, de barbecue was perfect, heerlijk  vlees door John persoonlijk bereid, ook de salades en de frites gingen er goed in, nog ijs toe en tot slot een kopje koffie of thee.

Alle teams die te gast waren hebben er zichtbaar  van genoten.

Volgende week gaan we naar Almkreek, we hebben er zin in.

Tineke Kool

Namens het 3e damesteam of de rode jasjes

NGF Competitie 2018

Verslag senioren dames 1

Op 26 april werden we op de 45 holes golfbaan van Het Rijk van Nijmegen verwacht.

Een schitterende golfbaan waar we af en toe de weg kwijt waren.

Onze tegenstander was De Peelse Golf 1, een goeie middenmoter in onze competitie.

Dongen zal als nieuwkomer in de Hoofdklasse een zware dobber hebben aan deze tegenstander. Om in deze klasse te blijven zouden er wat puntjes moeten worden binnengesleept. Gelukkig is dat gelukt en met een verlies van 4-2 zijn we weer iets verwijderd van de laatste plaats.

De laatste wedstrijd (a.s. donderdag) wordt op alle fronten spannend. Margraten is de ontvangende vereniging en maakt theoretisch nog een kans op poule winnaar, terwijl De Eindhovense speelt tegen De Peelse Golf en ook beide aanspraak kunnen maken op de eerste plaats. Op dit moment heeft echter Eindhoven de beste papieren en kan Margraten als gastvereniging slechts lijdzaam toezien.

En dan wij!

Zowel voor onze tegenstander Het Rijk van Nijmegen als voor ons draait het deze laatste dag om de punten. Beide teams kunnen afhankelijk van de uitslag op de laatste plaats eindigen en dus degraderen, maar we gaan ervoor! Een klein lichtpuntje: wij vertrekken met een mooie voorsprong.

Alleen een 6-0 verlies is voor ons dramatisch maar, let wel, 6-0 uitslagen komen met deze nieuwe manier van tellen veelvuldig voor! Maar “ we gaan ervoor”

Hoe dan ook we nemen er ruimschoots de tijd voor. We vertrekken woensdag om te gaan voorspelen, donderdag gaan we in de aanval en pas vrijdag staan we weer met beide voeten op Dongense bodem.

Wordt vervolgd.

Captain dames senioren 1

Els Faes

Verslag 1e wedstrijd Dames senioren  1 op Golfbaan De Peelsche op donderdag 12 april.

Omdat we vorig jaar alsnog gepromoveerd zijn komen we dit jaar uit in de Hoofdklasse en zijn voor ons alle tegenstanders nieuw.

De 1e wedstrijd werd op 5 april  gespeeld in Dongen dus hadden we nog een weekje rust en alle gelegenheid om de kat uit de boom te kijken.

Donderdag 12 april mochten we dan eindelijk zelf aan de bak.

We speelden op de Peelsche Golfbaan, onze tegenstanders waren de dames van de Eindhovensche.

Na een kop koffie met een stuk Limburgse vlaai ging de wedstrijd van start. Wij zaten in de 2e startgroep en de eerste 9 holes was een matchplay wedstrijd. De Peelsche Golfbaan is werkelijk een schitterde golfbaan met allerlei uitdagingen in de vorm van veel water en heuvel op, heuvel af.

Na 9 holes werd er vanaf hole 10 gestart met de greensome in viertallen. Erg leuk en goed voor het teamgevoel.

Ik speelde samen met Sjan en we speelden erg goed samen en wonnen dan ook met 7-0. Bij binnenkomst bleek dat wij de ochtendsessie verloren hadden maar gelukkig de middagsessie gewonnen, dus 2 punten waren al binnen. Het team dat de meeste holes had gewonnen gedurende de hele dag zou nog 2 overall punten krijgen . Na veel getel bleek dat we ieder 27 gewonnen holes hadden, hoe krijg je het voor elkaar. Betekent dus dat de punten gedeeld worden en we in total 3 punten behaald hebben. Mooi resultaat.

Na een heerlijk buffet met verse asperges ging rond half 8 toch wel bij iedereen het kaarsje uit en redden we met een tevreden gevoel over ons 1e optreden in de hoofdklasse terug naar Dongen.

Volgende week spelen we op de Eindhovensche tegen de huidige koploper Magraten dus dat beloofd spannend te worden maar we hebben  er zin in!

Marion

NGF Competitie 2017

Afsluitende team dag NGF competitie Heren Senioren Team 1

Vrijdag 23 juni 2017 heeft André van Velzen een geweldige dag georganiseerd op Golfpark De Efteling.  Na een hartelijk ontvangst en wat ballen geslagen te hebben op de drivingrange, werd om 15.30 uur gestart met de eerste flight  met daarin  Dingeman, Jos, Robert en Jan . 10 minuten later waren  Alfred, Ton en André aan de beurt.

Na een mooie dag golven met de nodige ups en downs omdat ook daar de baan droog en hard was door de droogte, kwamen we toch tevreden terug in het paviljoen. Bij een verkoelend drankje werden de uitslagen bekend gemaakt.[ lekker belangrijk]  waarna Andre verrast werd met een taart waarop een foto van het  team geplaatst was en een bloementje voor Adri,  geregeld door Dingeman.

De tafel werd gedekt voor een lekkere hap waar onder de nodige sterke verhalen de gezelligheid hoogtij vierde. De taart met de afbeelding was geen lang leven beschoren iedereen werd opgegeten behalve onze geweldige captain. Smaakte hij soms niet?

Als afsluiting een kopje koffie en iedereen ging met een voldaan gevoel huiswaarts.

Andre bedankt!

20170623 205239 (1)20170623 212825 (1)IMG 20170623 WA0001 (1)

4 MEI dames 1 KAMPIOEN

Donderdag 4 mei was onze laatste competitiedag. De wedstrijd werd gespeeld op de prachtige 27 holes baan van Princenbosch. Het beloofde een spannende dag te worden. Van de vijf teams zouden er theoretisch nog 3 kampioen kunnen worden.
De beste papieren waren bij aanvang voor Crossmoor, dan Dongen en als derde nog een mogelijkheid voor Almkreek. Voor alle partijen was "winst" een eerste vereiste.

Crossmoor had, net als wij, 7 wedstrijdpunten. Onze onderlinge wedstrijd was geëindigd in een gelijke stand t.w. 18-18.

Om 11.30 uur starten wij in de eerste groep tegen het sterke Almkreek. De sterkste  spelers van Almkreek stonden in de opstelling en dat was ook te merken.
Van lieverlee kwamen de winstpunten toch binnen met als eindresultaat 24-12 in het voordeel Dongen.

Onder het genot van een glaasje wijn konden we verder slechts de resultaten afwachten van de wedstrijd Crossmoor tegen De Dommel. De Dommel bengelde helemaal onderaan en had nog niet een wedstrijdpunt binnen kunnen harken. Maar naar mate de uitslagen binnen kwamen werden onze kansen op een kampioenschap toch beter. De Dommel speelde boven verwachting goed. We rekende bij iedere nieuwe binnengekomen stand en kwamen tot de conclusie dat alles nog mogelijk was.
En jawel Crossmoor stevende af op een minimale overwinning, t.w. 19-17........

Uiteindelijk dus 7 wedstrijdpunten voor Crossmoor en ook 7 wedstrijdpunten voor Dongen. Vervolgens wordt er gekeken naar de behaalde matchpunten en het verschil was 86-84.

In totaal dus 2 wedstrijdpunten in ons voordeel.

EN JAWEL...............KAMPIOEN!

Tijdens het diner werden we gefeliciteerd en in de bloemetjes gezet. Voor Crossmoor was de teleurstelling groot want zij hadden, ergens in hun achterhoofd, beslist ook aan het bosje bloemen gedacht, maar helaas.

Na afloop, voldaan naar huis.

Els Faes

Donderdag 4 mei Dames Senioren I - Kampioen na spannende strijd met Crossmoor.

Donderdag 4 mei Dames Senioren II  naar Golfbaan Kurenpolder

Gisteren 4 mei j.l. om 9.30 u samen met Will op weg naar onze laatste NGF-wedstrijd in de Kurenpolder in Hank. Wat zal de dag ons brengen.  Kunnen we onze laatste plaats nog verbeteren?  We werden allerhartelijkst ontvangen met koffie en gebak door de dames van de Kurenpolder. We zaten in de eerste start om 11.30 u, dus nog even van tevoren naar de drivingrange om af te slaan en even te oefenen op het chippen en putten.  Met mijn flightgenote kon ik het erg goed vinden. Gezellige dame met hcp. 23!  De eerste 2 holes gingen we gelijk op maar toen was het gedaan met de pret. Vet verloren.

Omdat ons werd gezegd dat het een moeilijke baan was en we genoeg ballen mee moesten nemen dacht ik ik neem wat cougarballen mee, die heb ik nog in overvloed. Maar wat denk je die rotballen willen niet het water in!  De schade was 1 bal. Na afloop gezellig geborreld en lekker gegeten.
We werden door de dames van de Kurenpolder getrakteerd op een golfballetje en een mooi zakje van stof gemaakt door een van de dames van de Kurenpolder om papieren zakdoekjes in op te bergen.

De dames van Grevelingenhout zijn uiteindelijk de winnaars geworden in onze poule. Wij moesten genoegen nemen met de laatste plaats. Will onze invaller heeft de eer gered door voor ons nog een puntje te scoren. Knap gedaan Will.
Namens alle dames Annette bedankt voor de goede organisatie en zoals je hebt gezegd  in je toespraakje ondanks dat we laatste zijn geworden was  deze competitie wel de gezelligste die we tot nu toe hebben meegemaakt.
Chapeau!

Marianne Vermeulen

Vrijdag  28 April 2017  Heren Senioren 1 naar  Geijsteren

Op deze laatste dag van de NGF competitie waren wij te gast bij Golf en Country club Geijsteren in Limburg. Na de koffie met de echte Limburgse vlaai en alle begroetingen brak een spannende dag voor ons aan. Onze directe tegenstander De Peelse Golf kon nog zorgen dat wij degradeerde. Met onze laagste handicapper  niet spelend [ heeft op uitnodiging toch de baan gelopen] kreeg iedereen een sterkere tegenstander. Op de schitterende baan met alles erop en eraan werd hard gestreden voor handhaving. Na ruim 5 uur toen de laatste flights binnen kwamen kon de eindstand berekend worden. Met niet meer dan 1 punt, hebben wij ons gehandhaafd in deze klasse. Wie dat laatste punt binnen heeft gehaald?  Iedereen denk ik. De dag werd besloten tijdens een uitstekend diner met de huldiging van de kampioen Gendersteyn. Op een ludieke wijze kregen ze een bloementje, een corsage en mochten ze even het groene jasje van de Masters aan. Als afsluiting wil ik Golfcentrum Dongen voor de goed verlopen thuiswedstrijd, en mijn teamleden bedanken voor de prettige, gezellige en leerzame competitie.

Ton Timmermans

Donderdag 20 april 2017 Dames senioren 1 naar Golfbaan Crossmoor in Weert.

Na een nacht met behoorlijke nachtvorst en een matige weersvoorspelling vertrokken we al vroeg richting Weert om onze 3e wedstrijd te spelen. De tegenstander van vandaag waren de dames van de Dommel.
Voor mij was het de eerste wedstrijd die ik zou meespelen deze competitie dus extra zenuwachtig was ik wel.
Op Crossmoor wachtte ons een zeer gastvrije ontvangst, koffie of thee met natuurlijk een flink stuk echte Limburgse vlaai.
We waren ingedeeld in de eerste startgroep en om 11.30 uur ging de 1e flight van start.
Gezien de matige weersvoorspelling had iedereen zich flink aangekleed, maar gaandeweg de dag werd het prachtig weer en werden er steeds meer kledingstukken uitgetrokken om tenslotte in polo met korte mouwtjes te eindigen in het clubhuis (en een lange broek natuurlijk).
Crossmoor is werkelijk een prachtige baan met veel uitdagingen in de vorm van water en vooral veel bomen.
Voor ons een spannende dag want bij winst zouden we de koppositie mogen gaan delen met Crossmoor.
En gewonnen hebben we met 22-14 , super dus en een gedeelde 1e plaats!! De  laatste speeldag op 4 mei op golfbaan Princenbosch gaat nog heel spannend worden.
Na de wedstrijd gezelligheid op het terras waar we nog hebben kunnen nagenieten van het mooie weer en na het douchen en optutten op naar het diner.
Keuze zo als gebruikelijk uit vis of vlees, het eten was erg goed en erg gezellig.
Rond 8 uur vonden we het toch wel tijd om weer richting huis te gaan, het is toch nog wel een dik uur rijden naar Dongen.
Het was een prachtige golfdag met een mooi resultaat, over 2 weken naar Princenbosch om de kampioensstrijd te spelen, spannend maar we hebben er zin in!

Marion Partouns

Vrijdag 14 april Heren Senioren I - in Dongen

Op deze bijzonder mooie golfdag waren wij de gastheer voor  de NGF-competitie. Om maar gelijk met het einde te beginnen, het was een perfect verlopen dag. Alles ging volgens plan. Alle taken waren van te voren al verdeeld tussen de teamleden. Starter, spotters, administratie en drivingrange, alles en iedereen was gereed.
Alle gasten werden door ons verwelkomd en getrakteerd op koffie met een Dongenaartje, een heerlijk gebakje van amandelbeslag met lichte moccacrème.
Vanaf 11:30 uur werd er gestart en alle flights konden zonder vertraging aan hun wedstrijd beginnen. Tijdens de wedstrijd hielden we ons spelniveau op peil door gezamenlijk de par-3 te lopen. Voor sommigen een hele ervaring. Alleen Alfred bleef actief op de baan en verzorgde de doorstart van de flights.
Gedurende de binnenkomst van de flights werd er gezellig ‘gesocialized’ met de tegenstanders. Nadat iedereen binnen was maakte Robert (na behoorlijk wat rekenwerk) de uitslag bekend.
Hierna nam de plaatsvervangend captain van Het Woold het woord. Hij bedankte de organisatie en was bijzonder te spreken over de tafelopzet en de spontane indeling daarvan.  Voor hem (en vele met hem) was deze gezelligheid de reden om aan deze competitie mee te doen. Ook ik ben het helemaal mee eens.
Na een heerlijk drie-gangen diner werd er nog gezellig nagetafeld.

Volgende week moeten we weer vol aan de bak. En tot slot: (voor enkele teamleden) Deze keer echt op Het Woold.

André

Vrijdag 14 april Heren senioren II - naar Crossmoor

Onze derde competitiedag en tweede wedstrijd. Niet bij de deur Crossmoor, maar het reisje was beslist de moeite waard. Schitterende baan, prachtig restaurant en een uitermate vriendelijke ontvangst. Onze tegenstander, golfvereniging De Haenen, was tot op dat moment de leider in de competitie en..............na onze maximale inzet nu nog steeds!

Uitslag 24-12.

Gelukkig zijn er nog twee wedstrijden te gaan dus onze huidige positie kan, met verenigde krachten, beslist nog worden verbeterd.

Tijdens het diner hebben diverse sprekers hun woordje gedaan terwijl wij genoten van een uitstekend drie gangen menu. Als laatste nam René het woord wat vervolgens toch nog werd aangevuld door Erick (natuurlijk). Maar de toespraak van Erick was weloverwogen en voor zijn "Gouden Tip" mocht hij een daverend applaus in ontvangst nemen. Goed gedaan jongen.

Heren, dit was een dag zoals hij hoort te zijn.

Blij dat ik erbij was.

Theo

Donderdag 13 april Dames Senioren II - in Dongen

Donderdag  13 april waren wij van team 2 gastvrouwen op onze golfbaan. Het is een super gezellige dag geworden. Inmiddels kennen we elkaar al redelijk goed dus wordt het weerzien steeds leuker.

Gezellig koffie drinken dus met een heerlijk Dongens gebakje erbij. De dames waren erg tevreden over de baan. Vonden hem zelfs  heel mooi!! Bij vertrek kregen ze allemaal iets lekkers mee en na 9 holes een banaan en een kruidenbittertje in de mooie kleine glaasjes van Els.  De teams gingen goed tegen elkaar op wat ook voor een prima sfeer zorgde.

Bij terugkomst een drankje en een mooi bordje borrelhapjes. Iedereen blij dat we geen douches hebben en ze gewoon (als ze dat wilden) in hun golfkleding konden dineren. Het eten was werkelijk  fantastisch , de kok en de bediening hebben erg hun best gedaan. Het was hard werken om iedereen bijna gelijktijdig het eten te brengen.

We kijken dan ook terug op een hele fijne dag met bijzonder tevreden gasten.

Ineke Ros.

Donderdag 13 april Dames senioren Dongen 1 - naar Almkreek

Ondanks de voorspelling van af en toe een buitje is het de hele dag droog gebleven: de wolken en de zon deden de hele dag een aflosspelletje. Vandaag speelden we op Golfpark Almkreek, een baan waar ik ooit in een heel ver verleden eens een jaar een goedkoop proefabonnement had. De eerste keer herkende ik allen de holes vanaf hole 10, de rest was mij onbekend. Nu hebben we inmiddels in onze competitie al een paar keer op deze baan gespeeld en begin je de baan steeds beter te kennen. Net als op onze baan geven de borden op de afslag duidelijk aan waar de moeilijkheden zitten, waar de bunkers liggen en wat ongeveer de afstand van bepaalde punten is. Een afwisselende baan met toch wel veel water waar mijn tegenstandster regelmatig gebruik van maakte, uiteraard in mijn voordeel natuurlijk. Al tijdens de eerste hole werden we begroet door een koekoek roepende koekoek, wat verder weg allerlei andere vogels die acte de présence gaven en ook hier strijdende waterhoenen die soortgenoten of eenden achter nazaten. Kortom ik voelde me wel een beetje thuis.

In het clubhuis werden we ontvangen met koffie/thee en een heerlijk, maar mierzoet, gebakje. Gezellig even kletsen met elkaar, de andere teams begroeten. Zo leuk om na 2 weken al het gevoel te hebben dat je je vriendinnen weer ziet. Dat is beslist de gemoedelijke sfeer waarin onze competitie gespeeld wordt. We gunnen elkaar allemaal de overwinning.

Vandaag moesten we tegen het team van Crossmoor spelen, onze geduchtste tegenstander. We hebben er met z'n zessen 18 punten uit kunnen halen, kortom gehalved: 18-18. Na binnenkomst een borreltje en een hapje met z'n allen, vervolgens kort douchen en aan het diner. Soep, visje, ijsje, cappucinootje, afrekenen en zeer tevreden weer naar huis. Op naar de volgende donderdag, in Weert bij Crossmoor.

Het was een mooi golfdagje.

Maike van Hengel

Donderdag 6 april Dames Senioren II  - in Dongen

Het verslag is een beetje laat, maar ja, beter laat dan nooit zeggen ze dan. Het was niet helemaal duidelijk wie het verslag zou maken. We hebben besloten dat de beste van de dag het verslag maakt, want zo ging het vorig jaar ook. En daarmee was ik de sigaar.

Hier gaat ie dan.

We werden vriendelijk ontvangen door de dames van Grevelingenhout in Bruinisse. Ze hadden zo'n bekende flinke Zeeuwse bolus bij de koffie. Die ging er wel in bij alle dames. Na de koffie en bolus begon het echte werk. Beetje oefenen op de drivingrange, chippen en putten, alle spieren een beetje opgewarmd. In de ochtendkoude op je beurt wachten en de anderen veel plezier wensen. Tijdens de 2e 9 holes werd het een stuk warmer en kon je best zonder jas verder spelen.

Het was gewoon mooi golfweer. Allen hebben we best wel goed gespeeld alleen zie je dat jammer genoeg niet terug in de score. We hebben verloren met 34-2 van de Turfvaert uit Rijsbergen (helaas pindakaas) Ik moet er wel bij vermelden dat de tegenstanders allemaal een veel lagere handicap hadden dan wij.

Na alle inspanningen van de dag kregen we een lekker wijntje en een snack. Snel even douchen en omkleden, zodat we aan ons welverdiende 3 gangendiner konden beginnen. Annette heeft de gastvrouwen bedankt voor hun goede zorgen de gehele dag en heette ze alvast van harte welkom de volgende week bij ons in Dongen. Daarna scheidden onze wegen en gingen we na een gezellige golfdag weer naar huis.

Gerrie Lucas

Vrijdag 31 maart  Heren  senioren 1 - naar Gendersteijn

De eerste dag van de NGF competitie begon met geweldig goed golfweer.  Gendersteijn heeft een mooie 27 holes bosbaan met zeer golvend terrein, wat voor sommigen van ons even wennen was. Ondanks de (gezonde) rivaliteit van vorig jaar was het een leuk en gemoedelijk weerzien met team Gendersteijn. Zij eindigden weliswaar op de 1​e​ plaats, maar hun verloren wedstrijd tegen ons zit ze zeker niet lekker èn ze zijn er op gebrand om zich dit jaar te revancheren. Wij gaan uiteraard ons stinkende best doen om dit te voorkomen. Gendersteijn was vandaag de gastheer en moest lijdzaam toezien hoe wij in ieder geval alvast een behoorlijke voorsprong namen. Alles was keurig geregeld en om 11.30 uur stond het Woold en ons team te trappelen van ongeduld op de 1​e​ tee.

Dingeman mocht als 1​e​ afslaan en vertrok samen met zijn opponent zonder problemen. Bij Jan verliep de 1​e​ afslag wat minder en na 5 min. zoeken kwam hij terug om opnieuw  af te slaan.  Deze bal ging dezelfde richting op als de eerste, maar werd gelukkig wel gevonden en kon Jan toch nog de hole delen. Jos was de volgende en daarna was ik aan de beurt, beiden vertrokken wij zonder problemen. De 2 nieuwe spelers Ton en Andre waren blij om te zien dat niemand van de voorgaande flights ook maar een rechte afslag had. Extra leuk was het dat beiden hun ronde winnend af konden sluiten. Een zeer goede start van de competitie was het resultaat, geen enkele verlies partij en een mooie score van Dongen 29 -  Het Woold 7: de dag kon al niet meer kapot. Na het bekende na keuvelen en een heerlijk diner vertrokken wij voldaan richting thuis.

Robert de Jong

Donderdag 30 maart Senioren Dames Dongen 2 - naar De Turfvaert, Rijsbergen

Onze eerste competitiedag van dit jaar. Het zou een hele mooie dag kunnen worden en ten aanzien van veel aspecten is het dat ook geworden!

Ineke en ik vertrokken die ochtend opgetogen naar Rijsbergen. Het zou immers prachtig weer worden, een mooie zomerse dag en niet te veel wind. Wat wil een golfmens nog meer?  We werden allervriendelijkst ontvangen door de dames van “DeTurfvaert” met koffie en een Brabants worstenbroodje (Het gevoel van hier) in hun mooie clubhuis. Nadat we dat genuttigd hadden gingen we naar de drivingrange om een balletje af te slaan en op het ernaast gelegen veldje onze puts te oefenen.

Om 11.30u. mochten de eersten afslaan en kreeg ieder een appel of banaan mee. De baan kent vele ups en downs en ook de bunkers waren niet mis te verstaan, maar we sloegen ons er dapper doorheen. Ook de greens waren een ware traktatie! Mopperen wij wel eens over onze green op hole 5, nou deze waren  minstens van het zelfde kaliber, maar leuk om te spelen. De waterpartijen vielen in aantal weer mee dus we hadden niets te klagen en dat deden we dan ook maar niet.

Toen we na afloop het terras opkwamen was de eerste vraag van onze teamgenoten: “En”????.... VERLOREN……..!! En dit antwoord klonk voor Dongen helaas 6 keer! Caroline en Peutje wisten elk nog 1 punt te scoren en Annette nog 2, maar helaas!  Toen hebben we maar gedronken op de winnaars en de mooie dag en werd het heel gezellig daar in het lekkere zonnetje.

Nadat we ons opgefrist en verkleed hadden werd ons een lekker dinertje voorgeschoteld, courgettesoep en daarna  voor sommigen een visgerecht: corvina! Nou dàt hebben we even opgezocht: de corvina of zeeraaf behoort tot de baarsachtigen. Zo, dat vergeten we niet meer! Het is een smaakvol visje dat bij een enkeling wat klein uitviel, hè Marianne?? Tot slot was er nog koffie met een lekkere bonbon.

Wij zien terug op een fijne golfdag, met hele aardige flightgenoten en een goed georganiseerde wedstrijd. Daarvoor dank aan iedereen en ik kijk al weer uit naar de volgende uitdaging: De Grevelingenhout bij Bruinisse!

Marian Dirkse.

Donderdag 30 maart Dames senioren 1 - naar De Dommel

Onze eerste competitie dag vond plaats op golfclub De Dommel. Een prachtige golfbaan (bosbaan) aangelegd op initiatief van de toenmalige eigenaar C.G.J. van Lanschot. Zijn portret hangt nog met een aantal belangrijke heren uit het verleden in het clubgebouw. Deze golfclub ligt op een gedeelte van het Landgoed Zegenwerp te zuiden van St. Michielsgestel.
Alles zat wel mee deze dag, in plaats van maartse buien, leek het wel hoog zomer, stralend weer.
Ons groene clubjasje voor slecht weer en wind was dan ook niet nodig, maar we hadden onze garderobe uitgebreid met een paarse trui ( zelf betaald) en dat zag er chique uit.
We werden hartelijk ontvangen met koffie en iets lekkers. We zagen weer bekenden van de vorige jaren en het leek wel, dat niemand ouder was geworden.
Onze tegenstanders waren de dames van Prinsenbosch 1, aardige vrouwen met een wat lagere handicap dan wij. Dus dat werd spannend. Naast deze spanning was het ook genieten, prachtig weer, mooie omgeving en als je ook nog kunt winnen dan is dat mooi meegenomen.
Na de wedstrijd het gebruikelijke hapje en een drankje en een heerlijk diner en dit alles in een fijne sfeer, wat wil en mens nog meer.

Als toetje onze uitslag: Dongen 1 24punten Prinsenbosch 12

Wij zijn dik tevreden.