Beleidsnotitie NGF competitie

Het bestuur van de Golfvereniging stimuleert de deelname aan de NGF competitie en stelt hier jaarlijks een budget voor beschikbaar.

Dit budget wordt in het jaar voorafgaand aan het deelname jaar door het bestuur vastgesteld op basis van de financiële situatie van de vereniging en het aantal deelnemende teams. Het budget zal gelijkelijk over de teams worden verdeeld en worden aangewend als bijdrage aan de kosten voor de deelname een de NGF competitie.

Er is geen maximum verbonden aan het aantal deelnemende teams, het bestuur kan echter wel besluiten om op enig moment een maximum aantal teams in te stellen.

Indien teams over meer financiële middelen willen beschikken zullen zij dit zelf moeten bekostigen of zelfstandig een sponsor moeten vinden.

Het bestuur dient zorg te dragen dat er binnen de vereniging een NGF-coördinator is aangesteld die als primair contactpersoon zal optreden naar andere teams/verenigingen en het Golfcentrum Dongen.

Het uitgangspunt is dat het bestuur de huidige teams in stand wil houden. De samenstellingen van de huidige teams zijn niet toevallig. In het verleden is rekening gehouden om teams samen te stellen die niet alleen qua handicap maar ook als team goed bij elkaar passen.

Wat is de procedure als nieuwe leden zich aanmelden voor de NGF competitie?

Bestuur zal samen met de NGF Coördinator op basis van de handicap bepalen binnen wel team dit lid kan passen.

Afvaardiging van het bestuur gaat samen met de NGF Coördinator in overleg met de teamcaptain  om te bespreken of inpassing in het team mogelijk is. Hierbij kunnen de volgende situaties ontstaan:

1.  Lid past binnen het team en wordt binnen het team opgenomen.

2.  Lid past niet binnen het team:

a.  Team heeft reeds genoeg leden en kan geen uitbreiding hebben.

b.  Lid past niet binnen het team qua persoonlijkheid

Bij situatie (2a) kan er wel afgesproken worden dat er naar de mogelijkheid gekeken wordt om het lid als reserve op te nemen. Team en lid moeten daar mee akkoord gaan.

Bij situatie (2b.) zal het lid te kennen worden gegeven dat er op dit moment geen mogelijkheden zijn om in te stappen in een bestaand team. Lid kan zelf binnen de vereniging op zoek gaan naar leden om samen met hem/haar een nieuw team te gaan vormen. Het nieuw te vormen team kan zich vervolgens bij het bestuur aanmelden. Bestuur zal in overleg met de NGF Coördinator  bepalen of het team deel kan gaan nemen aan de NGF Competitie.