Golf.nl

Vanaf 1 januari 2018 is een papieren scorekaart niet meer nodig en hoef je deze ook niet meer te bewaren.

Op dit moment voeren al heel veel golfers hun scorekaarten in via de terminal in het clubhuis of via een app zoals die van golf.nl. Voorheen moest de fysieke kaart via de brievenbus ook nog worden ingeleverd bij de club maar ook dat is niet meer nodig. Als een scorekaart digitaal wordt ingeleverd en digitaal getekend is door een marker, hoeft de kaart dus ook niet meer thuis of op de club bewaard te worden.

Vanaf 1 januari 2018 hoef je een qualifying ronde niet meer van tevoren aan te vragen.

In het EGA Handicap Systeem was de regel dat je om een qualifying kaart te mogen spelen, vooraf je kaart moet aanvragen. In de apps van sommige clubs en de app golf.nl is dit al niet meer noodzakelijk. Na je ronde kan je op het terras of ‘s avonds op de bank de kaart inleveren. Op dit moment wordt ook gesproken over een wereldwijd handicapsysteem. Zoals het er nu naar uit ziet, zal het vooraf registreren van qualifying kaarten daar ook geen eis meer zijn.

Vanaf 1 januari 2018 kun je meerdere keren op één dag 9 holes spelen.

Het spelen van 9-holes ronden wordt steeds populairder. Hoe meer scores een speler inlevert, hoe betrouwbaarder zijn/haar handicap is. In dit streven past het om meerdere 9-holes ronden op een dag toe te staan. Hoe meer golf, hoe beter!

Wat niet gaat veranderen is dat je als golfer je eigen scheidsrechter bent en daarom ook zelf verantwoordelijk blijft voor je handicap.

De Handicap- en Regelcommissie blijft wel het handicapverloop van spelers monitoren.