Ziehier het verlossende woord van Golfcentrum Dongen en Golfschool Dongen

Beste golfer

Eindelijk is het zover. Vanaf 11 mei mag de baan weer open. Wat zijn we blij met dit nieuws. Voor jou als golfer maar ook voor onszelf als club, baan(eigenaar) en golfschool. We zijn eraan toe. Samen golfen met veel plezier is immers ons bestaan en onze passie.

Voor de gezondheid en de veiligheid van de golfers gelden naast de landelijke maatregelen ook speciale regels en afspraken die we met je willen maken. We zullen wekelijks deze afspraken evalueren.

Vanaf morgen (vrijdag 8 mei) kun je weer starttijden boeken. Lees verder voor de voorwaarden.

Starttijden:
• Alle golfers dienen verplicht telefonisch een starttijd te boeken. Ook degene die gewend zijn een vaste starttijd te hebben. Deze vervallen voorlopig. Starttijden zijn beschikbaar tussen 8.00 en 19.00 uur.
• Inlopen of op de bonnefooi aanwaaien is geen optie. Alles gaat op afspraak. Dit geldt ook voor de PAR 3 baan en het oefenen.
• De flight bestaat uit maximaal 3 personen.
• Het interval tussen iedere flight is 8 minuten.
• Er kunnen in aanvang alleen 9-holes geboekt worden. Reden 1 is dat we iedereen de gelegenheid willen geven te spelen en reden 2 is dat de toestroom op hole 10 teveel druk legt.
• De golfers mogen drie keer per week een tee-tijd reserveren. Je kan altijd na deze drie ronden op de dag zelf bellen of er een starttijd open is.
• We willen de mensen die niet werken vragen om de weekenden zoveel mogelijk vrij te houden voor de werkenden.
• Je kan drie dagen van tevoren je starttijd reserveren, dus vrijdag voor maandag, zaterdag voor dinsdag enzovoort.

Specifieke informatie voor clubleden: zoals duidelijk is, zijn wedstrijden voorlopig niet toegestaan, maar de vereniging zal iedereen komend weekend informeren na een overleg met de commissies.

Overige regels:
• Een starttijd van tevoren boeken is verplicht.
• Maximaal 15 minuten voor de starttijd ben je meer dan welkom.
• Aanmelden bij de receptie is verplicht waarna de golfers doorlopen naar de tee.
• De 1,5 meter regel is overal van toepassing, tenzij er gegolft wordt met iemand uit het eigen huishouden.
• Bij verkoudheidsverschijnselen, hoesten of niezen van jezelf zelf of iemand in je huishouden vragen wij je thuis te blijven.
• De driving range en oefengreen zijn toegankelijk mits de 1,5 meter strikt gehanteerd wordt. Je dient zelf je ballen emmertje te reinigen en te blijven wachten totdat de ballenmachine vrij is om nieuwe ballen te halen.
• De toiletten zijn toegankelijk maar de kleedkamers zijn niet in gebruik. We vragen je wel zoveel mogelijk thuis naar de WC te gaan.
• De harken in de bunkers zijn verwijderd. We vragen je met klem om na het betreden van de bunker het oppervlak zo glad mogelijk achter te laten met je schoen en/of club.
• De vlaggenstok mag niet aangeraakt worden. De hole is zo geprepareerd dat dit ook niet nodig is.
• Ballenwassers en prullenbakken zijn verwijderd of afgeschermd. Wij vragen je het afval mee naar huis te nemen en daar weg te gooien.
• Wij vragen je na de ronde of het oefenen meteen naar huis te gaan. Hopelijk verandert ook dat snel. Op 1 juni nodigen wij je uit op het terras.
• Handicarts zijn te reserveren, maar alleen individueel te gebruiken. Tenzij je uit hetzelfde huishouden komt.
• Wij bieden consumpties to-go aan. Wij waarderen het als je hiervan gebruik maakt.

Golfschool en golflessen:
Ook de golfprofessionals Robbert en Corina pakken hun werkzaamheden weer op. Vooralsnog zullen zij voornamelijk gebruik maken van de oefenfaciliteiten. Heb je een afspraak met de golfprofessional staan, houdt dan rekening met het volgende:
• Een golfles van tevoren boeken is verplicht;
• Maximaal 15 minuten voor de golfles ben je meer dan welkom;
• Aanmelden bij de receptie en daarna richting de drivingrange of andere oefenfaciliteit;
• De driving range en oefengreen zijn toegankelijk mits de 1,5 meter afstand strikt gehanteerd wordt. Je dient zelf je ballenemmertje te reinigen en te blijven wachten totdat de ballenmachine vrij is om nieuwe ballen te halen;
• Bij verkoudheidsverschijnselen, hoesten of niezen van jezelf of iemand in je huishouden vragen wij je thuis te blijven;
• Gebruik zoveel mogelijk eigen materiaal. Is dit niet voorhanden, dan kun je clubs lenen. Deze worden na de les door de professional ingenomen en schoongemaakt;
• Oefenen na de golfles is alleen mogelijk indien de bezetting en de 1,5 meter maatregel dit toelaten.

Respect en begrip:
Wellicht het belangrijkste. We zijn als golfers gelukkig bekend met etiquette en regels, maar we willen je vragen om elkaar met respect te behandelen en letterlijk en figuurlijk de ruimte te geven. Rutte zei het mooi, we zijn samen verantwoordelijk. We zitten in een overgangsfase en gaan hopelijk naar de controlefase ‘als het kan’. En het kan als we ons samen aan de regels houden.

We vragen je ook om de aanwijzingen van het personeel op te volgen. Wij zullen er alles aan doen om het voor jou en andere golfers zo plezierig mogelijk te maken. Dat is ons werk, we hebben niet de keuze gemaakt om handhaver te worden en we hopen dan ook dat dat niet nodig is.

We wensen je na deze lange afwezigheid vooral veel, heel veel speelplezier. Tot op de baan,

Team Golfcentrum en Golfschool Dongen
John van Hooft en Robbert Diepen